חליטה מחזקת לשנת ההיריון והלידה - פשוט ללדת

חליטה מחזקת לשנת ההיריון והלידה

הגוף הנשי עובד קשה מאוד במהלך ההיריון, הלידה וכל תקופת ההנקה, במיוחד שלושת החודשים הראשונים אחרי הלידה.

על מנת לעזור לגוף שלנו לחדש מאגרים חשובים, חשוב להפנים הרגלי תזונה נכונים.

דרך אגב שמתן לב שחוש הטעם שלכן השתנה? יש מאכלים או משקאות שהיו אהובים עליכן, ועכשיו...איכס!!!

יש מאכלים או משקאות שלא העלתן על דעתכן להכניס לגופכן ועכשיו זה ברמת הקרייבינג???

כלומר הגוף שלכן בעצמו מכוון אתכן, וההקשבה לו היא חלק מהתהליך שאתן עוברות, כהכנה ללידה ולהורות שאחריה.

חליטת הצמחים הבאה מחזקת את הגוף במשך ההיריון, הלידה והתקופה שלאחר הלידה.

סרפד: מלא בויטמינים, מינרלים, חומרים פעילים ונוגדי חימצון. מלא ברזל, משתן (משחרר נוזלים ומקל על בצקות), משפר ספיגה לקויה ועוד.

אלפאפא/אספסת: עשירה בויטמיני A,C,B, E, K, ומכילה 8 חומצית אמינו וחלבון. כל אלה הופכים אותה לאידיאלית לחיזוק הגוף, איזון רמות כולסטרול, איזון הורמונלי נשי ושיפור קרישיות הדם.

עלי פטל אדום: עשירים בויטמיני C ו B, ומינרלים כמו סידן, מגנזיום, וברזל. עלי פטל אדום שימשו לאורך ההיסטוריה לחיזוק הרחם לכל אורך ההריון ולאחר הלידה בעקבות האמונה כי הוא מייצב את הרחם.

שיבולת שועל: עשירה בחלבון, בויטמיני B, סידן, חומצה פולית,  ברזל, אבץ ועוד. מסייעת בשמירה על רמות סוכר מאוזנות, הרגעת מערכת בעצבים והימנעות ממצבי לחץ וסטרס, תפקוד תקין של מערכת העיכול והימנעות מעצירויות, שיפור איכות השינה ומגבירה יצור חלב אצל אמהות מניקות.

כאשר אנו מכניסות מרכיבים חדשים לתזונה שלנו תמיד כדאי להתחיל בכמויות קטנות תוך שימת לב לתגובות אלרגיות. אם את חווה תגובה שונה כלשהי הוציאי את המרכיב שגורם לכך מהחליטה. 

או הכיני לבד:

 

מתכון החליטה הוא מאת קרול גאוצ'י, מיילדת בית אמריקאית:

חומרים:
1 סרפד
Alfalfa leaf 1/2 אספסת
1 עלי פטל אדום
1/2 שבולת שועל
הוראות הכנה:
1. לחמם צנצנת של 1 ליטר על ידי מים חמים מהברז.
2. לשים חופן של תרכובת העלים בתוך הצנצנת ולערבב.
3. למלא את הצנצנת מים רותחים ולערבב.
4. לכסות את הצנצנת ולהניח לה לעמוד במשך הלילה.
5. בבוקר לסנן את המים ולשפוך את העלים.
6. לשתות את החליטה במשך כל היום (אפשר להוסיף עשבים נוספים, להמתיק עם דבש או סילאן או להוסיף שקית
חליטת צמחים נוספת)

מומלץ להתחיל בכוס אחת ביום הראשון על מנת לראות אם אין רגישות. אם אין תגובה שלילית כדי לעלות בהדרגה לשלוש כוסות ביום.

רגישויות:
נשים בעלות רגישות לגלוטן- יתכן שתהיה להן רגישות לשיבולת שועל.
נשים בעלות רגישות לדשא – יתכן שתהיה להן רגישות לאספסת

שיתוף באמצעות:

רוצה ללמוד עוד ולהרשם לקורס הכנה ללידה שלנו? מלאי את הטופס הבא