טיפים להריון ולידה בריאים - פשוט ללדת

טיפים להריון ולידה בריאים

טיפ 1 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

מה שאת מרגישה בעת ציר היא התכווצות שירי הרחם האנכיים שלך.

חליטת עלי פטל אדום תחזק את טונוס שרירי הרחם לקראת הלידה ותאפשר תיפקוד יעיל יותר של שרירי הרחם בעת הצירים.

יש להתחיל בשתיית החליטה כחמישה שבועות לפני תאריך הלידה המשוער שלך, בשתיית כוס יומית אחת של החליטה, תוך שימת לב שהיא אינה גורמת להתכווצויות רחמיות (אם כן זה סימן ששרירי הרחם שלך במצב מצויין ואין צורך להמשיך ולשתות את החליטה), ולעלות בהדרגה ל 3 כוסות יומיות.

אופן ההכנה: קחי חופן עלי פטל אדום (ניתן לרכוש בפארמים ובחנויות טבע), ושימי בליטר מים רותחים. תני לחליטה לעמוד לפחות למשך 15 דקות, ושתי במהלך היום.

טיפ 2 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

כ 50% מהנשים סובלות מצרבות בעת ההיריון.

למניעת צרבת:

  • הימנעי ממוצרי חלב.
  • אכלי מספר רב של ארוחות קטנות ביום בתכיפות של שעה וחצי-שעתיים.
  • הימנעי משכיבה מיד לאחר הארוחה.

הימנעי מעישון סגריות וצריכת אלכוהול.

טיפ 3 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

מי השפיר של התינוק הם בעצם השתן שלו.

לשמירה על כמות מי שפיר תקינה:

  • הקפידי על שתיית מים מספקת באופן יומיומי-לפחות 2-2.5 ליטר מים ביום.
  • הקפידי לשתות שתי כוסות מים לפני ביקור אצל הרופא/ה, במיוחד בשבועות האחרונים להריון.
  • במקרה ואובחנת עם כמות מי שפיר גבולית שתי טפטפי מספר טיפות סטיביה (ממתיק טבעי) לכוס מים. שתי כמה שיותר כוסות מים כאלה והבדקי שוב לאחר מספר שעות..

טיפ 4 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

ישנם מזונות המעלים רמת אנרגיה בעוד מזונות אחרים מכבידים על הגוף ומורידים את רמת האנרגיה שלך.

לשמירה על אנרגיה גבוהה במהלך ההריון:

לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה במהלך הלידה:

  • חליטה של תה ג'נג'ר תמריץ את הדם ותעלה את רמת האנרגיה שלך. קחי איתך טרמוס לחדר לידה, שימי כמה חתיכות ג'ינג'ר קלוף ודבש ושתי לאורך הלידה.
  • קקאו פותח את כלי הדם, מאפשר לו לזרום בחופשיות ונותן "בוסט" של אנרגיה. קחי איתך לחדר לידה שוקולד מריר בעל אחוזי קקאו גבוהים לחדר לידה, ואכלי קובייה בכל פעם שתרגישי עייפות.

טיפ 5 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

ישנן תרבויות בהן רואים בירידת רמת הברזל של האשה במהלך ההריון מעין מנגנון הכנה ללידה  הגורם לריכוך של העצמות ומכאן לתנועה קלה יותר של עצמות האגן במהלך הלידה המאפשרת ירידה קלה של התינוק באגן.

  • רוב תוספי הברזל הניתנים במרשם יגרמו לעצירות ולעיתי אף לטחורים בעקבותיה. לכן כדאי מאוד להשתמש בתוספי ברזל עדינים וטיבעיים.
  • לספיגה טובה של הברזל בדם צירכי תזונה בעלת ערך גבוה של ויטמין סי בשעתיים שאחרי צריכת התוסף והמנעי מצריכת מוצרי חלב וקפאין, המעכבים ספיגת ברזל בשעתיים אלו.
  • צמח הסרפד הינו בעל ערך ברזל גבוה מאוד, הנספג היטב בגוף. שימי חופן של עלי סרפד מיובשים (ניתן לרכוש בחנויות טבע) בליטר מים רותחים. תני לחליטה לעמוד במשך הלילה ושתי לאורך היום. בפעם הראשונה שתי כוס אחת ושימי לב האם יש תופעות לואי לא נעימות. אם כן המנעי משתיית הסרפד.

טיפ 6 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

לעיתים לידה מתחילה בצירים חלשים או צירים שאינם סדירים, לאורך זמן רב, במיוחד בלידה ראשונה.

חצי כוס יין אדום תעזור לצירים, שאינם צירי לידה, לעבור, כדי שתוכלי לנוח, או במקרה ומדובר בצירי לידה להסתדר ולהתחזק.

 טיפ 7 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

לאחר הלידה נשארים ברחם נוזלים רבים הנפלטים ממנו בצורה של דימומים עוד כשלושה שבועות לאחר הלידה.

תה קנמון יעזור לגוף להתנקות ולהתחזק לאחר הלידה.

שימי בתרמוס עם מים חמים מקל קינמון ודבש ושתי לאורך כל היום.

טיפ 8 להריון ולידה בריאים

האם ידעת?

מתח נפשי בעת הלידה עלול לגרום לעיכוב בלידה וללחץ דם גבוה.

נשימות איטיות ועמוקות והרפיה של הגוף יעזרו ללחץ הדם לרדת וללידה להשתחרר ולהתקדם.

מעניין נכון? רוצה לדעת עוד?  לחצי כאן