תזונה בהיריון - פשוט ללדת

רבות נאמר ונכתב כבר על תזונת נשים בהריון.

כולם יודעים ומייעצים מה בדיוק אישה בהריון צריכה לאכול, אומרים לה שהיא אוכלת בשביל שניים, שכל חשק הוא בעצם הנחיה מגבוה, שהתינוק ייקח את מה שהוא צריך והיא תישאר בלי, וכו וכו.

אז איפה האמת? מה אישה בהריון צריכה לאכול, איפה מוצאים מתכונים לנשים בהריון, והאם באמת יש דבר כזה "תזונה בהריון?

נתחיל מכך שכמובן תמיד עדיף שהתזונה שלנו תהיה בריאה.

תזונה היא הדלק של הגוף שלנו.

תמיד נשים את הדלק הטוב ביותר לאוטו, אז למה לא לגוף שלנו?

זה נכון ואפילו נכון שבעתיים, בעת ההיריון. אך לא רק בעת ההיריון. תזונה נכונה יכולה לשנות מצבים קשים ביותר, גם בתקופת הפוריות (במיוחד בתקופה בה מנסים להרות), בתקופת ההנקה, וגם אחריה, בתקופת ההורות.

"את אוכלת בשביל שניים" – המשפט הזה הוא משפט מאוד נכון, אך לא מובן נכונה בדר"כ. את אכן אוכלת בשביל שניים בעת ההיריון. אך תעשי טוב אם לא תלכי על זה בקטע של כמויות, אלא תתמקדי בתזונה במובן של איכות ומגוון. לימדי והפנימי דגשים לתזונה בהריון, חפשי מתכונים לנשים בהריון, וזכרי שככול שאיכות התזונה שלך, בעת ההיריון, תהיה טובה יותר, שניכם (את והעובר/ית) תרגישו טוב יותר, תוכלו להתמודד בקלות עם מגוון גדול יותר של אתגרים, וכמובן ההתאוששות לאחר הלידה תהיה טובה ומהירה יותר.

דגשים לתזונה בהיריון:

  1. הקפידי על גיוון – ככול שהתזונה שלך בזמן ההיריון תהיה מגוונת יותר, כך הסיכוי שאת והעובר/ית שלך תסבלו מאיזשהו מחסור, יורד. גיוון בסוגי האוכל שאת צורכת: פירות, ירקות, חלבונים ופחמימות. כל אלה רצוי שיהיו בתפריט ההריון שלך, ממש באופן יומיומי. בנוסף הקפידי גם על גיוון בתוך קבוצות מזון אלה (סוגים שונים של פירות, מגוון של ירקות וכד')
  2. הקפידי על איכות – בזמן ההיריון, כאשר גופך ממילא עומד באתגרים ובעומס לא פשוטים, הקלי עליו ע"י מזון בעל איכות טובה בתפריט ההיריון שלך. מזון איכותי יקל על הפעולות שעל גופך לעשות על מנת לעכל את המזון, כך בעצם תחושי פחות עייפה, ופחות רעבה. מזון ללא חומרים משמרים, עדיף ממקורות אורגניים ועם כמו שיותר סיבים תזונתיים (הנמצאים בקמח מלא, אורז מלא וירקות כגון סלרי, ובכלל ירקות ירוקים).
  3. טריות ופשטות – הקפידו, במידת האפשר, על טריות של ירקות ופירות. ככול שהירקות והפירות שאת צורכת טריים יותר, כך הערך התזונתי שלהם גבוה יותר. בנוסף נסי לצרוך כמה שיותר מזונות פשוטים, שעברו כמה שפחות תהליכי הקפאה, בישול, ועיבוד. גם כאן תהליכים מורכבים מורידים מאוד את ערכם התזונתי של המזונות שאת אוכלת.
  4. אכלי כל שעה וחצי שעתיים - זו את רעבה כל הזמן או אולי זה התינוק שלך? נשים בהיריון נוטות לחוש רעב כל שעה וחצי-שעתיים, ממש כמו תינוקות.  נסי לארגן מזון קל, בריא ונגיש, כדי שלא תמצאי את עצמך אוכלת סתם על מנת להרגיע את הרעב, אלה אכלי פרי או ירוקת חתוכים, חטיף בריאות או סנדוו'יץ טוב.

 

לסיכום: בזמן ההיריון, תזונה היא הדרך שלך לתדלק את גופך, המגדל את גופו של תינוקך.  תזונה טובה בהיריון תמנע לא מעט בעיות ותתמוך בגופך, העובד כל כך קשה. תכנני את תפריט ההיריון  שלך מראש וכך תוכלי  לספק את התזונה הטובה ביותר לגופך ולגופו של תינוקך.

תוכלי למצוא מתכונים לנשים בהיריון ממש כאן אצלנו באתר.

על הכותבת: המאמר נכתב ע"י שרון פלד, ממקימות מרכז פשוט ללדת, ומנהלת המרכז. מדריכת הכנה ללידה בשיטת פשוט ללדת בעלת תעודת מטעם מכון HypnoBirthinh האמריקאי, מנחת דמיון מודרך, דולה מטעם המרכז הישראלי לחינוך ללידה,  ומלווה נשים וזוגות בתהליכי לידה ופוריות. אמא ל-3. בעלת תואר ראשון (MA) בתקשורת ומנהל מטעם המכללה למנהל.

שיתוף באמצעות:

רוצה ללמוד עוד ולהרשם לקורס הכנה ללידה שלנו? מלאי את הטופס הבא