חיזוק המערכת החיסונית בזמן חודשי הריון - פשוט ללדת

חיזוק המערכת החיסונית בזמן חודשי הריון

לגזור ולשמור: 6 טיפים מעולים לחיזוק המערכת החיסונית עבור כל אישה בהריון:

חיזוק המערכת החיסונית בזמן חודשי הריון

אין ספק שפחות סימפטי להיות בחודשי הריון בזמן הנוכחי. להיות גם אישה בהריון וגם להתמודד עם אתגרי הקורונה, זה לא פשוט בקטע של אנדר סטייטמנט.

כל כך הרבה דיבורים על קורונה ואף אחד מהם לא על המערכת החיסונית האנושית, שהיא חומת המגן שלנו מפני וירוסים, דלקות ושאר מרעין בישין.

דמייני את המערכת החיסונית שלך המתפקדת כמו רשת  העומדת בפתח ומסננת כניסה של כל מיני דברים שהיא מתוכנתת לא לתת להם להיכנס. וירוסים או חיידקים הם כמו גרגרים קטנטנים המנסים לחדור דרך החורים שברשת.

ככול שחורי הרשת קטנים יותר, ככול שהמערכת החיסונית מאוזנת יותר (כלומר התיכנות שלה מדוייק) כך היא תיתן כניסה לחיידקים הרצויים, אך לא לאלה הגורמים לחולשה או מחלה.

איך נהיה חור במערכת החיסונית האנושית הכוללת, שלפתע מאפשר לוירוס הזה להיכנס? זה כבר לפוסט אחר,

איך נדבקים? זה ברור, ע"י חשיפה. אך עדיין ניתן לראות כי יש אנשים הנדבקים בקלות רבה יותר, למשל אנשים מבוגרים, אנשים עם מחלות רקע, בקיצור אנשים שהמערכת החיסונית שלהם עמוסה מאוד גם ככה, ואינה מאוזנת מספיק, ויש אנשים שנדבקים פחות, ילדים, ואנשים בריאים באופן כללי.

ככול שהחורים במערכת החיסונית האישית שלך יהיו זעירים יותר, ככול שהתכנות של המערכת יהיה מאוזן יותר, הסיכוי שלך להיכנס לרשימת ה"לא נדבקים", יהיה ,כמובן, גדול יותר, כך שככול שתחזקי את המערכת החיסונית שלך במהלך חודשי הריון, כך תצמצמי את החורים ברשת, ותקשי על הנגף "להדבק" דווקא אליך.

6 טיפים מעולים לחיזוק המערכת החיסונית עבור כל אישה בהריון:

  1. הקלי על מערכת העיכול שלך - באופן מפתיע אחת הדרכים הטובות ביותר לחזק את המערכת החיסונית שלך בזמן ההריון היא ע"י הקלה על מערכת העיכול. הגוף שלנו מבזבז המון אנרגיה על עבודת העיכול. ברגע שאנו מקלים עליו שם, מתפנה אנרגיה רבה למערכות אחרות.

איך עושים זאת?

  • צריכת מזונות שעברו כמה שפחות תהליכים של בישול, טיגון וכד'. את יכולה למצוא מתכונים מצויינים בלינק הזה.
  • צריכה של מזונות כמה שיותר טריים.
  • הימנעות ממזונות קשים לעיכול – שומן, נקניקים, אוכל בטיגון עמוק, מזונות "כבדים" למשל כאלה המבושלים זמן רב.
  • אכילת בשר בכמויות קטנות.
  • צריכה מרובה של ירקות ופירות.
  • חלוקה למספר רב של ארוחות ביום.
  1. פעילות גופנית – פעילות גופנית, בעיקר כזו שנעשית בחוץ, בעיקר באיזור מיוער, מחזקת מאוד את המערכת החיסונית בהריון. תנועה משפרת את זרימת הדם, שמשפרת כל תפקוד פיזיולוגי, מחזקת את הגוף כך שהוא צריך להתאמץ פחות בכל סיטואציה, ושוב מתפנים כוחות למערכת החיסונית.
  2. הורדת סטרס – סטרס/מתח מקשה מאוד על המערכת החיסונית. אנו אמורים להיות במצב של מתח חלק קטן מאוד במהלך החיים, אך החיים בעולם המערבי עמוסים, ואנו נמצאים המצב של מתח הרבה יותר מהרצוי. סטרס משנה את ההתנהלות ההורמונלית שלנו, את הנשימה, גורם לנו להיות מכווצים ועל כן מחליש מאוד את המערכת החיסונית. אז:
    • צרכי כמה שפחות חדשות.
    • פעילות גופנית.
    • זכרי לנשום. שימי לב לרגעים בהם את עוצרת נשימה. תרגלי נשימות עמוקות וסדירות (את יכולה להיעזר בהדרכה הזו לנשימות שמשחררת לחץ).
    • תרגלי התנתקות ע"י יוגה, מדיטציה, דמיון מודרך וכד'.
    • הרשמי לקורס ההכנה ללידה של מרכז פשוט ללדת ולימדי טכניקות מעולות לניהול סטרס.
  3. ויטמין C – צרכי כמויות גדולות של ויטמין C, המחזק מאוד את מערכת החיסון (ובגלל זה הוא ניתן במרשם לאנשים העוברים למשל טיפולים אונקולוגיים המחלישים מאוד את מערכת החיסון). עדיף תמיד לצרוך אותו דרך מזונות (נספג הרבה יותר טוב בגוף) – סלט פירות על הבוקר, פירות או ירקות כמו מנגו, פלפל אדום, פירות הדר (במיוחד לימון), עגבניות וכד'.
  4. המעיטי בצריכת סוכר – צריכת סוכר מנטרלת את הויטמין C ועל כן מחלישה את המערכת החיסונית. כמובן שלא מדובר בסוכר המגיע מפירות, אלה מסוכר מעובד הנמצא המזונות רבים שאנו צורכים.
  5. חליטה מחזקת לחודשי הריון ואחרי לידה - צמחי מרפא הם בעלי כוח רב, ועושים פעולה יחסית מהירה וטובה. החליטה הזו מעולה. את יכולה להכין לבד או להזמין. לחצי כאן למתכון והסברים.

על הכותבת: המאמר נכתב ע"י שרון פלד, ממקימות מרכז פשוט ללדת, ומנהלת המרכז. מדריכת הכנה ללידה בשיטת פשוט ללדת בעלת תעודת מטעם מכון HypnoBirthinh האמריקאי, מנחת דמיון מודרך, דולה מטעם המרכז הישראלי לחינוך ללידה,  ומלווה נשים וזוגות בתהליכי לידה ופוריות. אמא ל-3. בעלת תואר ראשון (MA) בתקשורת ומנהל מטעם המכללה למנהל.

שיתוף באמצעות:

רוצה ללמוד עוד ולהרשם לקורס הכנה ללידה שלנו? מלאי את הטופס הבא