10 טיפים ארגונומיים שיאפשרו לגב שלך לעבור את תקופת ההריון בכבוד - פשוט ללדת

10 טיפים ארגונומיים שיאפשרו לגב שלך לעבור את תקופת ההריון בכבוד

את בהריון? מזל טוב!

עובדת הרבה מול מחשב? תמיד, אך במיוחד בתקופת ההריון, יש כמה כללים ארגונומיים חשובים שכדאי לך לאמץ:

  • כווני את גובה משענת הגב כך שתיתן תמיכה לשקע המותני.
  • כווני את זווית משענת הגב למאה וחמש עד מאה ועשרים מעלות לאחור .
  • כווני את משענות הידיים של הכיסא לגובה המרפקים כך שתהיה תמיכה לאמות הידיים.
  • אם רגלייך אינן נוגעות ברצפה הוסיפי הדום לרגליים.
  • שבי כך שירכייך מקבילות לרצפה, שימי לב שהאגן אינו נמוך יותר מהברכיים.
  • בדקי אם יש לכיסא שלך אפשרות הטייה לפנים .( tilt) אם יש, כווני אותו בזווית קדימה, כך שיהיה יותר מקום לבטן.
  • שני תנוחה לעיתים קרובות.
  • קומי מהכיסא מדי 30 עד 60 דקות ועשי הליכה קצרה.
  • נסי לעבוד בעמידה לכמה דקות אחת לשעה, וגווני בין ישיבה לעמידה. יש היום פתרונות נהדרים לעמדות ישיבה -עמידה אשר טובות לא רק לזמן ההריון.
  • כווני את המסך כך שכאשר את מסתכלת ישר לפנים  תראי את השליש העליון של המסך.
  • הכניסי כדור לחיץ ברווח שבין גבך למשענת הכיסא ועשי לעצמך מסאג' מדי פעם.
  • רדי מהעקבים!

שמירה על ההמלצות הללו תוריד מאוד את העומס המרוכז על חלקים מסויים בגב ותאזן אותו, וכך תמנע פגיעות שעלולות להציק מאוד בזמן ההריון ואף לאחריו.

 

רק בריאות 😊

להמלצות והתאמות אישיות ניתן לפנות לזהר שרם, איזי ארגו  054-2496630

 

זהר שרם:יועצת ארגונומית בכירה, מרפאה בעיסוק ובעלת תואר שני בבריאות תעסוקתית.

שיתוף באמצעות:

רוצה ללמוד עוד ולהרשם לקורס הכנה ללידה שלנו? מלאי את הטופס הבא